Kan ik de door jullie gemaakte borduur bestanden ontvangen?

Voor punchen (het omzetten naar borduurbaarbestand) geldt dat niet in alle gevallen.

Wij kunnen ons voorstellen dat het in sommige gevallen prettig kan zijn om een borduurbaarbestand van ons te ontvangen. Soms is er een familielid of buurvrouw die een borduurmachine heeft gekocht en die kan wellicht nog goedkoper werken dan wij.

Wij maken voor twee doeleinden borduurbestanden;

  1. omdat wij voor u mogen borduren op kleding of textiel.
  2. Voor collega borduurbedrijven of hobbyisten.

  1. In het eerste geval ligt de de prijs van een borduurbaarbestand lager dan in het tweede geval omdat wij ook uw logo borduren en vaak ook de kleding of textiel mogen leveren. U bent dan dus goedkoper uit wat mogelijk is omdat voor ons de totale omzet hoger is. Wij kunnen dus op de marge inleveren. Het borduurbare bestand is dan in verhouding tot wat collega’s vragen verhoudingsgewijs erg goedkoop. En in verhouding tot enkel de productietijd (omzetten naar borduurbaar bestand) zeker te goedkoop.
  2. In het tweede geval ligt de prijs hoger. Tenslotte kost het omzetten naar een borduurbaarbestand veel tijd. En die tijd moet op de één of andere manier betaald worden zoals u zult begrijpen. In dat geval geldt de regel “uurtje, factuurtje”. Er wordt dan betaald voor de werkelijke waarde van het borduurbare bestand. en dat is dus iets meer dan wanneer wij ook mogen borduren of zelfs de kleding er bij mogen leveren.

pin iconVoor collega’s die regelmatig terugkomen met aanvragen om te punchen, hanteren wij uiteraard groothandel prijzen!

M.a.w. er bestaat dus wel de mogelijkheid de door ons gemaakte borduurbestanden te ontvangen.

Tegen betaling van de meerprijs waarover hierboven wordt gesproken, kunt u de bestanden wel degelijk afnemen. Wij maken echter professionele borduurbestanden met Wings. De bestanden om mee te werken zijn .ngs bestanden. De kans dat uw buurvrouw of zelfs een collega van ons, met dergelijke bestanden kan werken is heel erg klein, maar wel aanwezig. Dat zult u dan even moeten overleggen.

LET OP! In het geval dat uw buurvrouw of onze collega inderdaad niet met ngs kan werken, kunnen wij het toesturen als dst bestand. Een dst bestand kan enkel geborduurd worden zoals het is. Het kan niet vergroot, verkleind, of op andere wijze bewerkt worden.

ADVIES;

U moet er bij stilstaan, wanneer de gene door wie u het wilt laten borduren, niet over een professionele borduurmachine beschikt, maar een hobby of semiprofessionele machine en eventueel andere materialen gebruikt dan de professionele materialen waar wij mee werken, ze, ondanks dat ze met onze bestanden werken, niet dezelfde kwaliteit borduren en daarnaast wellicht problemen zal ondervinden bij het borduren.

Wanneer wij in dat geval moeten adviseren of zelfs helpen, zijn wij graag van dienst, maar daar zijn uiteraard, hoe vervelend ook, wel kosten aan verbonden. Wanneer u vermoedt dat er problemen gaan ontstaan en u wilt toch liever uw borduurwerk door een ander laten maken, adviseren wij om de te maken punchkosten, bij die gene gewoon opnieuw te maken. Dit voorkomt verrassingen.

Wij verwijzen hierbij naar onze algemene voorwaarden;

 

7.6.2 Van de onder 7.6 en 7.6.1 genoemde in gebruiksrecht en/of een licentie verleende logo(‘s)
en/of bedrijfsnaam en/of namen blijven de door De Borduurshop BV gedigitaliseerde bestanden in het
bezit van De Borduurshop BV voor eventueel later gebruik enkel in opdracht van afnemer.
Genoemde gedigitaliseerde bestanden worden niet door afnemer gekocht en afnemer kan ook geen
aansprak maken op deze gedigitaliseerde bestanden. De gedigitaliseerde bestanden en de door
afnemer beschikbaar gestelde ingebruiksrecht en/of in licentie verleende logo(‘s) en/of bedrijfsnaam
en/of namen kunnen in opdracht van afnemer wel worden vernietigd/verwijderd van computers en/of
andere digitale media. Daarbij dient afnemer rekening te houden met nieuwe digitaliseringskosten
wanneer De Borduurshop BV van genoemde in gebruiksrecht en/of in licentie verleende logo(‘s)
en/of bedrijfsnaam en/of namen zal moeten digitaliseren voor eventuele vervolg opdrachten.

De Borduurshop BV

Algemene voorwaarden

Vragen & Antwoorden

Over Digitaliseren, Vectoriseren & Punchen

Er zijn veel vragen, maar ook misverstanden, over digitaliseren, vectoriseren en punchen.

  • Wat kost het?
  • Ontvang ik het gevectoriseerde of gepunchte bestand?
  • Wat is het verschil tussen vectoriseren, digitaliseren en punchen?

Bijna alle vragen zijn al eens beantwoord. Vandaar hieronder de V & A’s om u snel van dienst te zijn.

Wat kost het om badges te laten maken?

Dat is de meest gestelde vraag en tegelijk het lastigste om te beantwoorden.

Ik vind het zelf uiteraard óók het fijnste wanneer ik op een site direct de prijs voor een product kan zien. En ja, er zijn collega’s die werken met vaste prijzen. Die reken je dan uit aan de hand van de oppervlakte van de badge. Dus b.v. een badge van 10 bij 10 is 20 cm = € …

Maar…!

Het ene logo van bijvoorbeeld 10 cm bij 10 cm kan goedkoper zijn dan het andere omdat er wellicht minder steken in zitten. Een vol geborduurd vlak van 10 bij 10 zitten meer steken in dan een voor 50% geborduurd vlak van 10 bij 10. En dat beïnvloed de productie tijd en daardoor ook de prijs.

Even als voorbeeld;

Wij kregen enige tijd geleden een aanvraag voor een zeer grote badge van 27 x 17 cm opgeteld dus 44cm Wij kregen te horen dat deze bij onze goedkoopste collega volgens de staffel op hun site € 18,95 moest gaan kosten. Bij ons betaalde mijnheer uiteindelijk € 7,95 omdat de badge weliswaar groot was, maar niet volledig geborduurd.

Op kleine badges is het verschil natuurlijk wat kleiner, maar zo ziet u waarom wij spreken van een eerlijke prijs en niet een standaard prijs.

Om die reden vragen wij u een offerte aan te vragen. Een offerte is uiteraard gratis en volledig vrijblijvend en wij vallen u daarna echt niet lastig. Gebruikt u daar het contact formulier dan voor? Daar staat exact bij beschreven wat wij nodig hebben voor een goede offerte.

Dank u vriendelijk voor uw moeite en (hopelijk) begrip.

Wat is de levertijd van badges?

Wij produceren t/m 50 stuks of spoed orders, over het algemeen in ons atelier in Nederland. De levertijd is dan 6 tot 10 werkdagen na uw goedkeuring van het (digitale/foto) sample.
Grotere aantallen of geweven badges, maken wij in het atelier in China. Dan is de levertijd ongeveer 2 á 3 weken na uw goedkeuring van het (digitale/foto) sample.
Hoe beter wij in eerste instantie geinformeerd worden over uw wensen, hoe sneller wij kunnen schakelen. Daarom vragen wij u het contact formulier onderaan deze site te gebruiken en goed te lezen wat wij aan informatie nodig hebben.
Houd er ook rekening mee dat het maken van een digitaal voorbeeld productietijd in beslag neemt. Een digitaal voorbeeld maken wij dan ook pas als u akkoord bent met de offerte en opdracht geeft voor het maken van het digitale voorbeeld.
Wanneer u niet akkoord bent met het digitale voorbeeld, kunnen wij uiteraard nog van alles wijzigen voordat we daadwerkelijk gaan produceren. Op die manier weet u zeker dat u krijgt wat u wenst. Is het uiteindelijke product niet wat u verwacht, kunt u ons wijzen op het voorbeeld waar u akkoord voor heeft gegeven.
Spoed opdrachten zijn mogelijk. Maar omdat wij i.v.m. de lopende orders (de normale 6 tot 10 werkdagen planning) hier op moeten overwerken, kan dat enkel tegen een meerprijs van 20% Dat is natuurlijk vervelend, maar hopelijk begrijpelijk.

Zijn er minimum aantallen?

Ja…, sorry.

Geborduurde badges; 4 kleine (+/- tot 18cm breed) of 2 grote (18 tot 36cm breed)
Geweven badges 100 stuks
Sublimatie badges +/-6 stuks
(m.b.t. sublimatie badges, exacter gezegd; zoveel logo’s als er op een A4 of A3 vel passen want wij drukken op sublimatie textiel van minimaal hetzelfde formaat als een a4 of A3 vel)
(A4 = 210mm x 297 mm A3 = 297 mm x 420 mm))

Maar… 1 kan wel
Veel productie bedrijven zeggen direct

“NEE!” , “1 stuk borduren doen wij niet”

En wij begrijpen dat helemaal. Want 1 stuk borduren is voor een productie bedrijf niet verstandig. Een productie machine produceert net zo makkelijk meerdere artikelen tegelijk. 1 badge maken betekent dat de rest van de machine niets doet. Dat kost geld en dan kun je beter aan andere order aannemen.

En een borduurwerk of weefwerk moet meestal ook omgezet worden naar een borduurbaar bestand. En voor een sublimatie badge moet uw bestand, zelfs als het een vector is, aangepast worden zodat de juiste kleuren worden gedrukt. Dat kost tijd. En tijd moet betaald worden. Helaas.

Wij worden regelmatig gevraag om een prijs voor het borduren van 1 artikel. We maken keurig een offerte. Maar vaak is het dan te duur en dan hebben wij de offerte voor niets gemaakt.
En ook het maken van een offerte kost tijd. Gemiddeld 20 minuten. (en dat nog zonder digitaal voorbeeld)
Dat maken onze collega’s ook mee en daarom zeggen ze direct; “Nee doen wij niet”.

Maar wij laten het aan u over.
Het is niet aan ons om voor u te beslissen. Maar houd er rekening mee dat het borduren van 1 artikel of badge, of 1 weefbadge, of 1 sublimatie badge, verhoudingsgewijs kostbaar is. En u betaald dan sowieso voor 4 kleine of 2 grote geborduurde, of 100 geweven, of 1 vel sublimatie badges.

Maar inderdaad, u heeft dan misschien meer dan u nodig heeft.

Vandaar dat per stuk alleen goedkoop kan als je het door een hobbyist laat doen.
Die kunnen niet de kwaliteit leveren die wij kunnen leveren, maar maak dan even de overweging wat voor u belangrijker is. De prijs, of de kwaliteit. Maar wij maken er met alle liefde ook gewoon 1 voor u.

Kijk hier hoe weefmachines werken en waarom er niet slechts een paar weef patches geproduceerd kunnen worden
Kijk hier hoe borduurmachines kleine badges maken
Kijk hier hoe borduurmachines een grote badge maken

Wat voor bestand moet ik aanleveren?

Voor borduren of weven maakt de bestand soort niet uit. Uw logo of tekst moet namelijk omgezet worden naar een borduurbaar bestand en dit “punchen“, is te vergelijken met overtrekken. Daarvoor is slechts een duidelijk bestand noodzakelijk. Dat kan vector zijn, maar ook een pixel (bitmap) bestand kunnen wij mee overweg. Vroeger waren pixel bestanden nog wel eens onduidelijk, maar tegenwoordig zijn ze over het algemeen goed genoeg.

Voor bedrukken is een vector bestand noodzakelijk. De kwaliteit van het drukwerk is volledig afhankelijk van het bestand dat u aanlevert en een vector is, mits het een echte vector is (Klik hier voor uitleg over echte vectoren), kwalitatief de beste bestandssoort. Een sublimatie badge is een bedrukte badge. En dus is daarvoor een vector nodig. (wij kunnen eventueel uw bestand vectoriseren)

LET OP! Er zijn borduurbedrijven die enkel werken met vector bestanden. Over het algemeen betekent dit dat ze niet handmatig uw logo omzetten naar een borduurbaar of weefbaar bestand. Meestal omdat de kennis niet in huis is. Wij werken absoluut niet met de automatische optie in de software. Ook al beschikken wij over de beste punch software in onze branche en biedt deze die mogelijkheid uiteraard wel. De reden daarvoor is dat de automatische punch optie, geen goed werk levert. In ieder geval niet de kwaliteit die wij wensen te leveren. Het scheelt tijd, maar de automaat heeft niet de kennis en ervaring die wij wel hebben. De automaat houdt geen rekening met stofsoorten en wensen, gaat uit van gemiddelden, soms te veel en soms te weinig steken. Etc. etc.

Goed punchen is tegenwoordig nog steeds handwerk en daar is kennis en ervaring voor nodig. Niet voor niets laten collega’s vaak het punchwerk aan ons over.

Moet ik (extra) betalen voor veel kleuren?

Nee. Over het algemeen niet.

Geborduurde, geweven, sublimatie badges e.d. Kunnen tegenwoordig eenvoudig met meerdere kleuren gemaakt worden. Oude technieken (zoals bijvoorbeeld zeefdruk) geldt helaas nog wel dat meerdere kleuren vaak iets duurder worden. Maar bijvoorbeeld onze borduurmachines, borduren met 12 kleuren automatisch. Het is voor ons geen enkele moeite om 12 kleuren te borduren.

De puncher (de persoon die uw logo borduurbaar maakt) stelt van tevoren in welke kleuren de machine moet borduren. De machine doet het verder vanzelf. Dus daar hoeft u niet extra voor te betalen. Anders dan sommige collega’s doen wij daar niet aan. Net zoiets onzinnigs als startkosten. Vroeger allemaal noodzakelijk, tegenwoordig met de moderne technieken hoeft dat voor borduren, weven en sublimeren al lang niet meer.

Maar…, u kunt zich wellicht voorstellen, wanneer er meer dan 12 kleuren geborduurd moeten worden, dat dat weer extra handelingen met zich meebrengt. Handelingen die tijd kosten, tja…, die moeten inderdaad wel betaald worden. Maar in het geval van kleurwisselingen valt dat heel erg mee.

Dus bestaat uw logo of plaatje uit heel veel kleuren? Vraag dan een (uiteraard gratis en vrijblijvende) offerte aan. Wij werken heel transparant en dan weet u precies waar u aan toe bent. En zijn wij van mening dat een andere techniek in uw geval beter of goedkoper is, dan zullen wij u dat zeker laten weten.

Wat is het verschil tussen weven, borduren sublimeren?

Bij borduren wordt het garen op kleding of textiel geborduurd. De kleding of textiel is al geproduceerd. Het boduurwerk komt er dus bovenop te liggen. Daardoor ontstaat een reliëf. Nog niet zo’n dik reliëf als wanneer er puffy foam (voor extra dik 3d effect) onder het garen wordt geborduurd, maar wel een verdikking van het borduur garen. Dit geeft een chique effect en dat is ook de reden waarom veel chique merkkleding met een merklogo worden geborduurd. Wij adviseren bij geborduurde teksten niet kleiner te borduren dan 5 mm. Daarna zijn teksten of details niet meer goed leesbaar.

Voor geborduurde badges wordt het logo geborduurd op speciaal badge materiaal. (Vaak in de kleur van de achtergrond of meest gebruikte kleur van het logo om de kosten van de productie laag te houden) Badges geven een stoerdere indruk dan rechtstreeks op kleding borduren.

Bedrukken is het beste te vergelijken met printen. De kleur wordt geprint en geeft een plat resultaat. Er bestaan erg veel druk technieken omdat niet elke stof geschikt is voor iedere techniek en omdat de druk materialen ook onderling weer aan andere eigenschappen moeten voldoen. (heet gewassen, koud gewassen, op katoen, op polyester etc. Of soms is het ene proces goedkoper in kleine en het andere proces bij grote aantallen etc.etc.

Sublimatie badges worden gedrukt / geprint op badge materiaal. Deze techniek wordt vaak gebruikt wanneer uw logo veel detail of hele kleine lettertjes heeft, die met borduren onduidelijk worden doordat bij borduren de garens dan te dicht tegen elkaar komen te liggen. Daarnaast is het met sublimatie druk mogelijk hele kleine details ook op het badge materiaal bijna net zo gedetailleerd te drukken als een papieren print. En, wat u misschien kunt voorstellen, met garen is het bijna niet mogelijk een gradiënt (kleur overloop) te maken. Inkt kun je mengen, maar garen niet echt.

Weven zit qua “look” tussen borduren en drukken in. Het geeft ten opzichte van drukken nog steeds een redelijk chique uitstraling, maar minder chique dan borduren. Bij weven wordt d.m.v. schering en inslag garens, de garens door elkaar heen geweven (kijk b.v. is heel secuur naar een overhemd zoals de garens van links naar rechts en boven naar onder om en om heen lopen). Het logo wordt dan “opgebouwd” uit de garens. hierdoor is meer detail mogelijk dan bij borduren.

Stond uw vraag en antwoord er niet bij? Of wilt u uw logo door ons laten vectoriseren of punchen?

Stel hier dan uw vragen over het punchen van logo’s / plaatjes (borduurbaar maken) en/of het vectoriseren van uw logo / plaatje.

Voor andere of meerdere verschillende vragen gebruik a.u.b. het standaard contact formulier.

  • Sleep bestanden hierheen of
    Toegestane bestandstypen: jpeg, tiff, psd, eps, svg, cdr, cmx, ai, pdf, svg, gif, bmp, png, jpg, dxf.

De Borduurshop BV

Nijreesdwarsweg 1b
7609PC Almelo
Tel.: (+31)(0)546 – 657 760
Wtsapp: (+31)(0)6 130 48 399
Mail: info@deborduurshop.nl

Bereikbaar;
Ma t/m Do. 09:00 – 17:00
Vr. 09:00 tot 12:00
12:30 tot 13:00 pauze

Bedrijfs info

K.v.k.:  56809743
Vestigingsnr:  000026321734
Btw:NL8523.12.386B01
Eori:NL852312386
Duns: 490886190
Iban: NL22SNSB0871090511
Bic/Swift: SNSBNL2A

U kunt ons natuurlijk 24/7 mailen, of whatsappen. Maar wij hopen dat u er begrip voor heeft dat wij enkel tijdens de werktijden beantwoorden.

Uiteraard is ook de chat tijdens werktijden online.

klik hier voor documenten / info

bel ons
WhatsApp chat